↓

Dramaland

nascholing drama, nascholing eindmusical en theaterprojecten

Dramaland
Home Menu ↓
Skip to primary content
Skip to secondary content
  • Home
  • Contact & info
    • Contact
    • Voorwaarden en prijzen
    • Wie is Holger?
  • Cursisten
    • Drama & theater
    • Evaluatie van een dramales
    • Klacht indienen
    • Links ‘drama’
    • Links ‘Eindmusical 1’
    • Links ‘Eindmusical 2’
    • Vraag na een klassenbezoek
  • International
    • Denmark ALECE
    • Evaluation research international dramateachers
  • Nascholing basisonderwijs
    • Aard van de bijeenkomsten
    • Eindmusical 1
    • Eindmusical 2
    • Jonge kind 1
    • Jonge kind 2
    • Oude kind 1 (gr 3-8)
    • Oude kind 2 gr 3-8
  • Nascholing eindmusical
  • Projecten
    • Drama
    • Film
    • Theater
  • Teksten
    • Drama
    • Film
    • Theater
  • Dramamethode
Home→Uncategorized→Kerndeel – structuur van het vak

Post navigation

← Kerndeel – Algemeen
Kerndeel – het vak en de leerlingen →

Kerndeel – structuur van het vak

Posted on 02 February 2015 by Holger

2.1 De student kan de kern van het onderwijs in drama herkennen en toelichten aan de hand van het MVB model voor Drama (Materie-Vorm-Betekenis) met de verschillende vormen van dramatisch gedrag (spelen-beschouwen-ontwerpen & vormgeven-regisseren-presenteren).
2.2 De student beschikt over kennis van de basale methodische vaardigheden van drama (het lichaam als instrument en de basis spelelementen) in relatie tot het thema/onderwerp.
2.3 De student kan de begrippen productie, receptie en reflectie in relatie brengen met drama en illustreren aan de hand van voorbeelden.
2.4 De student kan de opbouw van veel gebruikt lesmateriaal voor drama in grote lijnen beschrijven en verbinden met (vak) didactische keuzes en leerlijnen.

Posted in Uncategorized permalink

Post navigation

← Kerndeel – Algemeen
Kerndeel – het vak en de leerlingen →
Dramaland KvK nr: 54194741
↑